måndag 11 augusti 2008

Förrådsfynd

Ibland kan man faktiskt hitta en hel del i mammas förråd.
Häromdagen när jag rotade lite hittade jag dessa ljusstakar. De låg i en låda som skulle slängas iväg på loppis, så jag skyndade mig att rädda dem.

Visste inte riktigt vart jag skulle ha dem här hemma, men jag tycker de blev fina på byrån i vardagsrummet.





Igår kväll tände vi dem & hade det mysigt i regnrusket.

Nu ska jag försöka övertala Andreas om att han ska göra ett till hjärta åt mig. Jag vill ha ett i mitt köksfönster också.


Jag tror inte han är så sugen på att göra det. För först ska han göra ett köksbord, sen Hugos säng, sen ska Hugos tallrikshylla upp som jag fyndade på loppisen hos Me & Alice.


I lördags var vi på lite utflykt till Falu gruva. Vi tittade in på Loppisen vid gruvan, där jag hade turen att hitta ett gammalt fönster som Niklas har tagit ur glaset ur, så jag kan hänga det på väggen ovanför min tv.
Det var den i särklass dyraste loppis jag någonsin varit på. Hittade ett par rostiga stora nycklar, men de kostade 300 kr.
Maria hittade en gammal plåtbil för ynka 2500 kr.



Bild:Sander Admiraal
Nu ska jag ta tag i å göra klart en massa beställningar, det bara rinner in nya beställningar!
Så himla kul.
Ha en bra dag Kramar

1 kommentar:

annaslantliv sa...

Det är lustigt hur glad man kan bli över att det är fler än en själv som vet onödiga saker som att ett tyg heter Tiny... hihi.
Härligt att hitta likasinnade tack vare bloggarna.

Hur känner du Jane egentligen? Är det genom barnen så att säga. Hon är en härlig person, det har jag alltid tyckt. Kul att träffa henne, det gör jag typ aldrig.

Glad att ni kom, hade gärna pratat mer men det blir ju så surrigt så det blir inget ordentligt av något, hoppas ni hade en bra kväll iallfall.

Kram Anna