fredag 22 augusti 2008

1891

Som jag har berättat tidigare bor vi i min mormor & morfars gamla lägenhet. Hit flyttade de då huset byggdes & de bodde här tills de dog båda två.
I källarförrådet finns det lite grejor kvar efter dem & det var dessa jag skulle rensa ut när jag hittade massa gamla böcker. Den äldsta boken är från 1891.

I ena boken hittade jag ett gammal märke, där det sår Res i Sverige & vikten på min morfar 1943.

Är det någon som vet vad detta är? Jag har listat ut att det så klart har något med 2:a världskriget att göra, men vad?

Jag tycker sånt här är väldigt faschinerande, tänk vad mycket information & berättelser det går förlorat när en människa dör.






3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman !!!

Spännade när man hittar en massa gamla saker, e verkligen kul att ha kvar att kika på senare :0)
Men som du säger så får man ju inte alltid de svar man vill ha då folk försvinner från denna världen.
Men spännande att se, såg verkligen gamla ut dessa biljetter eller va de nu kan va..
Själv har jag ingen aning..

Annars hoppas jag allt e bra med er, ska skriva av receptet genast..

Ha de så gott, kramar Jenny
(jejja25-fl)

LoWa sa...

Förr fanns det vågar på tågstationerna så man kunde väga sig och så fick man ett kvitto på vikten. Har faktiskt sett en sån våg för länge länge sen när jag var liten! Är ju så kul att rota i gamla saker!

annaslantliv sa...

Hej hej, tittar in och önskar dig en skön lördag kväll!

Spännade med de gamla biljetterna! Otroligt att de bodde där hela tiden. Trivsel i väggarna!

Har handlat lampor...

Kram Anna