torsdag 10 januari 2008

Lilla Skåp Projektet

Igår slog det mig helt plötsligt att mamma har ett gammalt skåp i förrådet. Jag brukade leka med det här skåpet när jag var liten.
Mamma har fått skåpet av mormor som har tagit hem det från något av hennes arbeten fö länge länge sen.

Så jag börjad slipa lite på det & sen på med lite vit färg.

Så här såg skåpet ut innan (det var helt vitt innan slipning men väldigt slitet)




Efter en strykning såg det ut så här



Klart!!! Vitt med en sliten look.
Skåpet ska hänga i Hugos rum
Tänkte ha hans fina Brioleksaker i det.
Helst av allt hade jag önskat att det var gamla Briobilar & tåg som var härligt slitna.

Den härliga hunden har Hugo fått i julklapp av min lillebror.
Resten fick han av oss



Nu ska jag göra mej klar för utgång. Jag & Hugo ska gå med Malin, William, Maria & Tindra till Öppna förskolan.
Hugo har aldrig vart på Öf än så det ska bli kul.
Kramar





3 kommentarer:

annaslantliv sa...

05.54 vaknade jag och det första jag tänkte var; jaha, nu skulle vi ha åkt hemifrån...
Så kan det vara, synd.

Skåpet blev jättefint ju, det är så kul när man kommer på något man har som man aldrig tänkt på att använda och så blir det så bra.

annaslantliv sa...

Vi har verkligen ingenting för oss... Har precis kommit hem från svärmor där vi ätit pizza. Är så mätt så jag inte ens orkar äta min Aladdin som jag laddat för hela veckan. Blä!

Nu ska vi se någon film iallafall, få se vad det blir.
Såg det hade öppnat en butik i Säter som verkade intressant. Nu kommer jag inte ihåg vad den hette ens så då är det ju inte lätt att fråga om du varit där... Hon med Me and Alice bloggen har den så butiken hette väl typ samma tror jag.

Har du sett dom supersnygga tillbringarna i vitt med en beige stjärna på som dom har på MIO, tänkte på dig som gillar stjärnor!

Kram Kram

annaslantliv sa...

Nej se nu hade jag fel, det var inte alls hon som hade butiken ju det var bara en tillfällighet att de hette nästan lika. Lite nogrannare ska man läsa! Mig och Alice hette affären iallfall...