onsdag 9 januari 2008

Kärleken rostar aldrig...

... eller gör den?
Iallafall så har denna kärlek gjort det! Jag ska köpa tre styckenav dessa bokstäver så fort jag tar mig till Stockholm igen. Men jag har aldrig någon som vill följa med mig till Stockholm.

Bokstäverna finns på Årstiden & In My Carport


Bild In My Carport
Jag ska nog köpa ett A & E = Andreas & Emma.
De ska få sitta ovanför tv på väggen bakom, för där ekar det för det är så tomt.
Har inte hittat någon tavla som passar än, så jag tror bokstäverna kommer göra sig bra.

Just nu letar jag efter gamla rostiga nycklar också. Jag behöver två stycken till min byrå i sovrummet, eftersom jag har bytt ut handtagen på skåpluckorna till hjärt-beslag från Gruvgatan 13 & det är lite svårt att öppna dörren utan handtag.


I Söndags flyttade Hugo in i sitt rum. Och jag flyttade hans byrå till vårat sovrum där sängen stått, men nu har jag ett fult hörn där bredbandsgrejerna sitter & är jättefula & klumpiga så jag måste hitta något att ställa i hörnet.

Jag har funderat på en vit Sköldstol.

Jag hittade en jättefin på Önskehuset men jag hittade inget pris & det var jättelång kö så jag orkade i klä av Hugo alla vinterkläder för att fråga.


Bild från Gruvgatan 13
Fast stolen på Önskehuset var nog snäppet finare.
Jag skulle bjuda min lillebror på lite mat igår, så det blev Tzatziki & mitt emot Tzatziki ligger lavendel & romantik så det blev en liten sväng där med.
Köpte etiketter i tunn mörkgrå plåt till mina glasburkar i köket, men det blev inge bra tyvärr... That´s life.
Nej nu får det vara nog för idag. Jag ska stryka mina förbannade gardiner som är omöjliga att få släta!!! Sen ska jag hem till Kriztin & kolla på hennes nya kök...

1 kommentar:

annaslantliv sa...

Jag var oxå på lavedel och romantik igår i lunchtid! Tittade dessutom på just dom etiketterna! Lustigt.

Jag har inte varit i Stockholm på tio år tror jag. nej så länge sen var det inte men nästan. Inte sen långt innan Anton föddes och det är ju 6 år sedan... Skulle åka på en weekend med hotell tillsammans med en kompis i vår men nu har hon skiljt sig och köpt eget hus så då frös våran tur inne. Suck.