onsdag 23 januari 2008

Carin & Carl

Min kompis (& ex) Daniel har två kompisar vars föräldrar ( eller styvpappa, vet inte riktigt) säljer möbler under namnet Carin & Carl.
För många ringer en klocka nu...

För er som inte vet vilka dessa två personer är så kan jag tala om att de gör de absolut finaste möbler jag någonsin sett. Men de kostar därefter också.

När jag för första gången klev in i deras hem i Leksand höll jag på att smälla av. Det var så himla fint. Jag gick runt i alla olika rum & tittade med stora ögon.

Det här var för några år sedan, när det inte var riktigt lika inne med vitt vitt vitt, så allt var inte vitt i deras hem, utan det var mycket lantligt & gammeldags inrett.

Min kompis Marias man Niklas skulle ha älskat det huset, precis i hans smak tror jag.


Bild collage från Carin & Carls hemsida

Daniel har köpt ett matbord och fyra stolar av dem ( önskar jag också kunde få rabatt)
Jag ska visa en bild på de sen, så får ni se hur otroligt fina de är.

Det är Daniels ena vän som målar dessa fina möbler. Han är så duktig.

Tills förra året 2007 hade de en butik i Stockholm, men den har stängt nu. Synd.
Carin & Carl håller nämligen på att inreda ett stor nytt hotell i Stockholm, gissa om det hotellet kommer bli fint?
Sen har jag även hört att de håller på att expandera, & ska nu sälja sina möbler i Kina, men om det är sant det vet jag inte. Snacka om att kunna tjäna stora pengar där!

För att komma till det jag egentligen ville säga med det här inlägget, var att jag hoppas de har en växasäng jag kan få köpa. Jag har letat land & rike runt efter en sådan, men hittar inte den perfekta.

Jag vill att den ska vara vit ( ja jag kan ju så kalrt måla den själv) ha raka gavlar, med en högre huvudgavel än fotgavel & det viktigaste av allt. Det får inte vara massa krussiduller på den, för den är till Hugo & jag tycker det blir för flickaktigt.

Måste ringa Daniel imorgon & be honom ringa till Linus & fråga.

Ååå hoppas hoppas...

Idag blir det en snabblunch med Andreas på McDonald´s. I love ElMaco...
Jag tror att jag har övertalat Andreas om en resa till Stockholm nästa fredag. Han behöver ju också nya kläder... ellerhur?

Ha en fin dag

2 kommentarer:

annaslantliv sa...

Vet du att det här är så lustigt så det är inte sant. Igår kväll satt jag här och sa till Per att längst in på ena vinden står en gammal växa säng som är sen min pappa var liten tror jag. Den är ljusblå men jag kan ju måla den vit. Skulle vilja ha fram den till Ida, hade en vanlig direkt till Anton men jag känner att jag vill ha en växa denna gång. Och den ser ut precis som du beskriver! Iallafall vad jag kan se av den...

Kul om du äntligen får åka till Stockholm! Vore ju kalas.

annaslantliv sa...

Nej nu får vi skärpa oss! Ví har legat på latsidan. Jag ska genast uppdatera min.

Funderar på en tur till Säter i veckan, har du varit dit än?

Kramiz