onsdag 2 januari 2008

Abc, Ikea & beslag

Idag tvingade jag med min stackars sambo till Ikea i Valbo, dels för att köpa säkerhetsprodukter till hemmet eftersom Hugo är på precis allt & man hinner knappt med & se innan olyckan är framme.
Häromdagen vickade han hela hallbordet över sig när han fick tag i lådan som har utdragsstopp.
Så nu blir det väggfästen, hörnskydd & skåplås.
På Ikea i valbo var det lika utplockat som vanligt, men vad hade jag förväntat mig?
Fick iallafall med mig en låda hem som jag ska ha Hugos böcker i. Den jag berättade om förut vart inge bra eftersom man lätt fick stickor på den oavsett om jag slipade den eller inte.

Tittade även in på Sia i köpcentrumet i Valbo, tydligen hade de bytt namn & flyttat vilket jag inte visste, så jag fick allt leta lite innan jag hittade dit.
Tyvärr hittade jag inget av intresse där. De hade rea & jag hittar aldrig något på rean.


Boklådan heter Ivar & kostar 199:-


På vägen hem sprang jag in lite snabbt på Gruvgatan 13 & köpte nya beslag till byrån i Hugos rum.
Innan jag målade byrån var den furu med fula träknoppar till handtag. Inte så fint alls.
Nu är den mycket finare & passar bättre in i Hugos rum.

De nya beslagen finns som sagt på Gruvgatan 13 & kostar 25:- styck.



På tal om Hugos rum så måste jag visa en bild på den fina Dalahästen han fick i doppresent av Mormor, morfar & morbror.
Jag älskar verkligen dalahästar & speciellt denna.
På sidan står det Dopdagen & på bröstet står det Hugo & dopdatumet



Jag hittade även på en annan bloggares sida dalahästar som hon gjort om till "Änglapållar" eftersom jag redan hade utsågade men ej täljda dalahästar hemma sedan resan till Nusnäs så slängde jag på lite färg & ståltråd på dessa och vips så blev de mycket finare.



Här kommer förresten dagens skörd av brädor.




Nu ska jag sätta mig i soffan med Andreas & slå på ett nytt avsnitt av Heroes.
Vi har blivit beroende av Heroes tror jag.
Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: