tisdag 22 januari 2008

Design & Country House

Imorse ringde Kriztin & frågade om jag ville med till Ikea i Västerås. Hennes ressällskap hade fått magsjuka...

Hade bett Kriztin köpa ett bord & två stolar till Hugos rum, så då kunde jag ju lika gärna följa med & köpa dem själv.

Sagt & gjort... det bar iväg till Ikea där jag handlade en ny lampa, bord & stolar & lite annat smått & gott.


Hugo ska få bordet & stolarna av mormor så det blev inte så dyrt för mig denna gång.



Usch jag tycker inte om Hugos grå tapet på bild, de grå pärlemoglansiga rutorna syns mycket mer än i verkligheten. Den är faktiskt ganska fin på riktigt.

På vägen dit hade jag sms:at lite med Anna om hur man hittar till en butik som ligger strax utanför Västerås.
Design & Country House.


Ååååhh vilken härlig butik... ville inte åka hem...


Bild lånad från design & Country house hemsida

Jag hittade massor jag ville ha, men det blev för tillfället bara en vit ram.






Nu väntar ramarna på två fina bilder på Hugo. Finns inget bättre motiv än lilla busungen!

Jag har förut berättat om stolen jag skulle fixa till så igår målade jag & Andreas klart den.
Jag köpte en "bleksvart" matt färg, ville inte ha den riktigt riktigt kolsvart.








Jag tycker den vart helt ok. Passar in perfekt i sovrummet plus att den döljer alla sladdar & fula dosgrejjer till bredbandet i hörnet av sovrummet.
Usch sånt borde gömmas inne i väggarna.

Nu ska jag städa... (ja det hinner väl bli lortigt innan igen men ändå) för på lördag ska vi ha en liten tjejfest här hos mig. Vi blir några stycken som ska dricka gott & spela ett nytt spel som Malin har köpt. Ett spel med utmaningar... kommer bli roligt & jag ser faktiskt fram emot att gå ut, första gången jag var ut efter att jag fått Hugo var på klass återträffen & det var i November. Då hade jag riktigt tråkigt, så jag hoppas det blir kul på lördag.


Kram

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad roligt att hitta till din fina blogg (via Emma)! Vilken härlig sida och fina bilder :) Hit kommer jag så gärna igen!

Önskar dig en fin kväll :)

Kram Jes

annaslantliv sa...

Hade dom de vita i västerås nu. Det fanns bara i Stockholm och de andra stora städerna neröver i våras när jag skulle ha till Ida. Jag fick köpa obehandlade och måla själv... Mitt första målar jobb! Dom är så fin modell tycker jag.

Ramen var jättefin och jag blir inte alls sugen att åka dit när jag ser bilden från butiken... Blir nog en tur till snart. Tog inte så lång tid att åka som jag trott. Gick bra med Ida. Sov dit och sen hem med. Perfekt. Käkade pizzabuffé på ett ställe mitt emot Biltema, Indiana nånting, SÅ gott var det.

Stolen blev jättefin, har tidigare tänkt på sånt tyg till mina matsals stolar men så kom husplanerna och då hoppas jag slippa matsalsmöbel!
Det blir en fin kontrast med nytt och gammalt.

Nu ska jag göra någon nytta... en stund iallafall.

Kramar!