tisdag 15 februari 2011

Pojkrum





Bilder lånade på nätet.

Hej!

Sitter & funderar på hur jag skulle vilja inreda Hugos rum den dagen vi flyttar till huset!
Jag vill inte att det ska vara "pluttinuttit" utan mer pojkigt & lite rufft.

De här plåtskåpen väljer man själv färgerna på lådorna & där kan jag tänka mig blått, vitt grått & ljusblått kanske.
Mycket jeans som tex den här sittpuffen. Perfekt med namn på så att lillebror i magen kan få en egen han också så det slipper bli bråk.

Ja, tänk... en till liten kille ska det få bo hos oss, hur underbart är inte det? Mina fina killar!

Andreas var skapligt kaxig efter Ultraljudet eftersom han hela tiden sagt att det är en pojk & jag var ju "helt säker" på att det var en flicka!

Nu är det bara det svåraste kvar, namn till den lille!

Bombadera mig med pojknamn av alla dess slag är ni snälla, annars kommer den lille få vara namnlös.

Jag gillar inte "hårda" namn om ni förstår mig. Gärna korta namn som man inte gör smeknamn av också. Stora krav...

Kram på er

12 kommentarer:

annaslantliv sa...

Stort grattis till lille killen i magen! Vad roligt för Hugo att det är en grabb, det kommer han uppskatta. Anton säger jämt att han önskar att Ida var en kille...
Namn är supersvårt, jag gillar Viggo och Oskar. De hade jag som alternativ, men så kom Ida och det blev helkaos för jag var säker på att hon var en kille...

Kram Anna

Freja sa...

Viggo, Enok, Elis, Love....
:)

Kram Freja

Emmas idéer sa...

Hej Anna.

Jag gillar också Viggo, men bara sådär än. Oscar heter min kusin så det går tyvärr bort...

Freja! Ja Love tycker vi båda är fint, men vill man heta det när man är 35 & direktör?

Puss kram

Emma sa...

Elis är så fint tycker jag! Pojknamn är svårt alltså...

Johanna sa...

Hej Emmma och grattis till lilla underverket i magen!
Jag ska oxå bli mamma, 2 dagar före midsommar är lilla filuren beräknad att titta ut! OCH jag trodde aldrig att de skulle vara så svårt med ett namn =)... Iof Killnamnet är klart; om det skulle vara så att det är en Melker där inne =) men,.. alla tror de är en liten tjej och flicknamn e supersvårt, om vi hittar något som faller oss i smaken så är de någon bekant som har namnet osv... tids nog hittar man nog något! Lycka till med graviditeten och namnletandet!

Jag och prinsarna sa...

Hej!!

Jätteroligt att det blir en till lillkille. Det kommer bli fullt ös ;)

Jag tycker inte att lilleman ska behöva gå namnlös så jag hjälper till lite ;)

Jag tycker om när namnen på syskon låter bra ihop när man säger det och att det är lite samma stil, typ att det är lika många bokstäver eller börjar eller slutar på samma bokstav. Så här kommer en namnbombning på namn som jag tycker passar ihop med Hugo ;)
Noel, Milo, Theo, Viggo, Malte, Leon, Elis, Dante, Axel

Sen gillar jag som bekant lite gammeldags namn, men det kanske inte du gör ;) Om du gör det så ska jag skicka en låååång lista till dig ;)

Kram kram!!

Emma K sa...

Hej Emma!
Aha det var en liten pojke till där inne :) Grattis!

Här kommer några förslag till:

Matteus
Hector
Holger
Ivar
Olle
Eskil
Wilde
Vide
Vilgot
Hannes
Cesar
Svante

Ja listan kan ju göras lång! Lycka till!
Kram Emma

Carina sa...

Hej och grattis till lillkillen i magen! Jag fick en liten son i augusti och han fick vara namnlös i nästan en månad eftersom vi inte kom överens... Till sist fick han namnet Tim. Det är bra för det är kort(lätt att stava) och inte jättevanligt men inte heller ovanligt och det funkar även på engelska. Vi har mycket pojkar i mammagruppen och de heter bla Elis (2st), Loke, Rasmus, Robin, Axel, Felix, Vidar, Kasper och Nils. Jag hade tänkt att Tim skulle heta Philip, men det ville inte hans pappa... Ni har ju lite tid på er att hitta rätt namn när ni redan vet att det är en pojke. Lycka till!

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, va roligt med en liten lillebror! Grattis!

Jag tycker det är fint om barnen har lika många bokstäver i sina namn och så skall det ju passa med Hugo förstås!

Mina förslag är Axel eller Nils.
De finaste pojknamnen jag vet är Alvin & Olle. Men det är svårt att säga Hugo & Olle tillsammans... och Alvin är fem bokstäver men det kanske inte spelar någon roll?!

Lycka till! Det kommer nog bli bra vad den lille än får heta!
Kram Lisa

Det Vita Drömhuset sa...

Här kommer lite förslag från mig också: Elias, Melvin, Alve, Alvin, Elwin (favorit), Neo, Milo (absolut favorit)....ja, det var nog allt.... Lycka till! :)

Fick en flicka i maj förra året och jag vill också ha korta mjuka namn (som helst inte går att rimma på).
Möter såååå många namn i mitt jobb som förskollärare och en del har fastnat som favoriter hos mig.

Kram Åse

Anna sa...

Kul med en blivande kille till! Mitt favoritnamn är Noah, men det är ju för att min ena son heter det =) Kram

Anonym sa...

Elliot är fint =)

/Caroline