onsdag 9 februari 2011

Bröllopsdukningen!





Foto: Henrik Hansson

Våran bröllopsdukning den 31 juli 2010.

Dukar är underlakan från Ikea & ovanpå dessa har jag lagt vitt organzatyg på varje plats, syns lite dåligt på bilderna dock.

Tygservetter Ikea med rosa rosett & placeringskort i form av ett hjärta där jag textat namnen i kalligrafi.

Meny/festprogram är beställda från Calligraphen.

Favouraskarna innehåller ljusrosa & vita små hjärt non-stop godisar.

På varje långbord fanns det flera glas med pärlor i & en ljusrosa flytande ros, denna ros var samma ros som i min brudbukett. det fanns även små miniatyr-brudbuketter på borden, men dessa syns inte heller så bra på bilderna.

Stolsöverdragen är hyrda från festdetaljer.

Bättre sent än aldrig eller vad säger ni?

Nu har jag i alla fall fått bilderna av min kusin på dukningen.

Vi är väldigt nöjda med resultatet. Stilrent enkelt i ljusrosa & vitt.
Prostgården vi hyrde är enligt mig den finaste i hela Borlänge, med sin vita kakelugn som honnörsbordet var placerat framför & sina gammelsvenska tapeter.

I år ska jag själv på flera bröllop & det ser jag verkligen fram emot, även om bebisen ska komma bara två veckor efter det sista så hoppas jag på att få dansa hela natten lång!

Kramar Emma

3 kommentarer:

Nanna sa...

Så vackert!!!! Längtar till den dag mitt bröllop står! Ska bara vänta in ett frieri först... jag får tydligen inte göra det :P

moimukulatt sa...

Jättefin dukning!!
Stilrent och ljust.
Bra jobbat.

Camilla med C sa...

Superfint!!!