söndag 3 februari 2008

Äventyrsdag

Idag har hela familjen badat i Äventyrsbadet, Hugo sken som en sol hela tiden.
Jag passade på att smita upp en liten stund på relaxavdelningen, där jag tog ett skönt ångbad.
Man blir lika mjuk i hyn som en baby.
Snart kommer Hugos farmor & farfar hit & ska få nybakta korintkakor & en god latte i den nya fungerande maskinen. Har fått byta ut den tre gånger för den har slutat fungera, nummer två vi fick fungerade inte över huvud taget... den höll nästan på att brinna upp.
Jag blev inspirerad av en annan bloggare att baka Korintkakor så sagt & gjort.



Det är lite dåligt med nya inlägg här på bloggen, men jag har helt enkelt inte så stor tid över till att blogga. Hugo kräver så oerhört mycket passning nu när han reser sig upp & går iväg, för att sedan ramla. Gå ska han göra men han har inte lärt sig att ta emot sig när han faller.
Vi har köpt honom en lära-gå vagn från Brio. De är faktiskt rätt coola de där svarta modellerna.
Han tultar runt med vagnen så fort han bara kan nu, ser så himla roligt ut. Men han ramlar ibland & slår sig. Grinar i & för sig för minsta lilla verkar det som.

När jag & Kriztin var på Ikea i Västerås sist så hade de byggt upp våravdelningen, men den var inte öppen. Jag såg på håll ett par blomkvisatr jag vill ha.


Det här fina tårtfatet med tillhörande glaskupa hade de även fått in nu till våren. Vill ha... Tänk att servera tårta på sommaren i denna.
Perfekt till Hugos 1 års-dag, som jag faktiskt redan längtar till fast det nästan är 4 månader dit.

129:- på Ikea, bilderna är lånade från Ikeas hemsida.
Jag har tänkt sätta upp en hylla i Hugos rum, precis ovanför sängen. Den ska vara vit med en utsågad stjärna i mitten. Min kompis Maria har en sån hylla fast med en målad stjärna på i Philips rum & det var så fint.
Hoppas på att hitta ett hyllplan & konsoler snart för de jag vill h aär slut på ikea & de som såg likadana ut på rusta var också slut.
Imorgon blir det Öppna förskolan med Hugo tror jag. Om han sover nåt inatt vill säga, för annars lär jag nog inte orka.
Godnatt Kram



1 kommentar:

annaslantliv sa...

Jösses så fina grejer dom ska få på ikea nu då! Genast suger det i shopping tarmen. Har alltid velat ha sommarkalas för mina barn men det blev ju inte så. Anton på måndag och Ida i oktober... så det är så långt från trädgårdskalas med sommarbris man kan komma.

Även jag inspirerades av korintkakorna och bakade men mina blev inte sådär snygga! Ljusbruna och fula i färgen inte sådär vaniljfina. :-( Men dom smakade okej iallafall.

Ida hostar och snorar fortfarande men det är bara på kvällarna när hon ska sova så vi är nog smittfria tror jag.

Det är jobbigt innan dom lär sig att gå, ett sånt ständigt passande. Men sen ska det klättras på allt så... ja det är slut på lugnet helt enkelt! ;-)

Kram