söndag 20 mars 2011

Köksdrömmar


Googlad bild, minns ej källan!

God morgon!

Just nu nöter jag nog frenetiskt mycket på Andreas om köksbord. Andreas ska nämligen få göra ett bord åt mig, men det är inte det lättaste att hitta gamla slitna breda tjocka plankor att ha till bordsskivan.

Bilden ovan visar i alla fall min dröm om hur bordet på ett ungefär ska se ut. Till det vill jag ha gamla Leksandsstolar, eller andra fina trästolar!

Tips om vart man får tag på gamla bräder mottages tacksamt.

Ha en fin söndag, själva ska vi ut i pulkabacken & till det lite korvgrillning.

Kram

3 kommentarer:

Nanna sa...

Det bordet är riktigt snyggt. Ska bli kul o se om du hittar några brädor. Ingen byggnadsvård i närheten som kan ha det?

Annas hjärtan sa...

Hej Emma! Här kommer en utmaning till dig: Berätta åtta saker om dig själv och skicka sedan vidare utmaningen till åtta bloggar som har färre än hundra följare. Länka sedan till den som utmanade dig.
Ha en bra dag, kram och ha en bra dag!

Cilla sa...

Kul att hitta hit! Pröva att leta på någon rivningstomt!?
Själv har jag föräldrar med en gammal gård, där jag hela tiden gör nya fynd.
Kul att vi gillar gamla saker båda två. jag kämpar oxå med min man om att övertyga honom om att gamla saker vinner i längden ;-)

Cilla♥