fredag 22 januari 2010

Å nej älskling!



Ibland inser man hur olika vi tjejer & killar tänker. Jag kom hem en dag efter en tur på stan & Andreas är i full gång med att städa & diska...

- Hej, älskling!
- Hej, gumman. Titta så här rent har du aldrig sett den här plåtfatet heller?
- Va?!!! Åhhh nej älskling, har du putsat fatet? Är du inte riktigt klok?!!!!!!!!!!

Fatet glänser & man blir riktigt bländad av det. Dock ligger det gömt någonstans i skåpen nu för tiden. Mitt kära fat. Dock inte det ni får se på bild idag!

Andreas kunde inte alls förstå charmen i ett gammalt loppisfyndat plåtfat som dessutom hade tappat gnistan *fniss*

Jag säger bara killar, när de väl gör något "bra" då är det helt åt skogen i alla fall!




Ibland köper jag saker jag bara måste ha, för att sen komma hem med det & inte ha en susning om vart jag ska ha det!
I det här fallet handlar det om detta urfina fat på fot av Nina Pärnerteg som jag aldrig hittar någon plats åt.

Ibland har Hugo hittat någon bra plats åt det som tex på min säng, i sitt klädskåp eller liknande & mamman har haft hjärtat i halsgropen när han kommit springandes med det...

Fatet är en av mina favoriter, men det skulle vara kul om jag hade någonstans att ställa det också. *fniss*

Vet ni vad? Idag så är det fredagsmyyyyys!!! Andreas kommer äntligen hem efter jobb i Stockholm...

Kramar

4 kommentarer:

S o F sa...

Måste erkänna att jag också tänkt tanken att: "Kan han aldrig göra någonting rätt". ;)
Och det är ju detsamma som: "Kan han aldrig göra på MITT sätt". Hi hi!

Självklart gör han en massa bra saker, men just när han gör "fel" så brukar jag glömma bort det... :)

Mysigt hos dig - som vanligt!

Trevlig Helg!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vad härligt det är när de försöker hjälpa till!! hihi....! skönt att han kommer hem nu då, får vi se på måndag om han hittat på flera hyss(?) Ha en bra helg! Kram

VARDAGSLYCKA sa...

Haha :))
TACK för kvällens GODA skratt :))
Fast jag kan FÖRSTÅ din magkänsla när du hajade att han faktiskt hade PUTSAT fatet!!!!! HU, va hemskt!!
Värsta magknipet!!!

Vilket ljuvligt fat!!
VAR hittar jag det o köpa?

Jag har också åtskilliga ggr shoppat saker jag inte har en susning om var jag ska ha det, men det brukar lösa sig *fniss*:))

MYS nu på o njut av fredagen - helgen stundar :)

Fredags KRAM Lisette

VARDAGSLYCKA sa...

Nej nej nej, Emma!!
Inte fatet han putsade - utan det vita med rosen :))
VAR kan jag hittade o köpa? :)