fredag 27 november 2009

Mysigt lussebak?




Häromdagen var vi hem till Marit & hennes två flickor & bakade lussebullar. Vi hade tänt massa ljus, lyssnade på julmusik, barnen bakade & var så duktiga & vi drack undebar glögg & vi fick alla riktiga julkänslor...

... eller inte...

Barnen slogs, bråkade, hällde mjöl över varandra, skrek & det var allmänt kaos samtidigt som Marit skulle laga middag!

Ja ja, men man måste få försköna det hela liiite va?

Inte ens julmusik hade vi! De enda stämmor vi lyssnade till var grin & skrik *hihi*

Igår bestämde jag & Hugo oss för att baka bullar. Älskar doften av nybakta bullar.
Så nu har jag hela frysen full med bullar att bjuda mina gäster på...

Idag har jag & Hugo haft mysfredag på stan med lunch, bibblan & sagoläsning, fika & sen lekt med Havanna & Malva...

På stan höll de som bäst på att juldekorera. Jag pekade på ett gäng jättefina granrisbockar & sa till Hugo:

- Titta där! Vad är det?
- Wow mamma en dinousarie!

Hela stan hörde Hugo glädjerop & alla skrattade lika glatt åt honom.

Hugo frågade mig lite skamset varför alla skrattade åt honom... Stackarn... *fniss*

Snart kommer städhjälpen så jag ska försöka röja upp lite från golven...

Imorgon tänkte jag visa er fin fina nya ljusstake!

Kramar Emma

3 kommentarer:

gulletussa sa...

Hej!
Hittade hit av en ren slump och ville bara säga att jag tycker det är en jättefin blogg!:)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det charmigt med barn, dom är verkligen ärliga.
Kram Theres

Jeanette sa...

underbart.....barn är snälla när dom sover visste du inte det ;-)
Du bullarna såg riktigt goda ut, kanske kommer förbi och snor åt mig en fika ;-)

Ha det gott....
Kram
//Jeanette