torsdag 10 juli 2008

Ny familjemedlem...

... till familjen GreenGate har inhandlats. Den här gången fick Jag dem i present av Andreas för att jag är så bra...

Den grönprickiga & den blommiga är de nya muggarna.

Gillar att mixa de olika modellerna, så det finns några kvar att inhandla. Jag gillar inte alla färger, men det flesta är fina.
Dessa muggar hittade jag i Lilla Butiken i Leksand när vi var där i tisdags. Blir nog snart ett besök för fler muggar kan jag tro.
Här kommer förresten ett litet smakprov på hur det kommer se ut i mitt kök. Bordet är inte klart än men det går så klart i samma stil som stolarna.


Som jag har berättat förut är köket litet, självklart får det plats ett bord och fyra stolar, men då är det så smart att om man har det går inte besticklådan att dra ut.
Så nu bestämde vi oss för ett barbord & två barstolar istället eftersom vi oftast sitter vid matsalsbordet & äter middag.
På hyllan ovanför stolarna står mormors gamla skåp jag fått för länge sedan. Det målade jag vitt i vintras...
Då skulle det sitta i Hugos rum, men nu har det alltså fått flytta ut i köket.

Som avslutning på detta inlägg tänker jag visa mina vackra pioner som jag fått av Andreas (från Andreas föräldrars trädgård)


Underbart vackra... Speciellt den här ljusrosa varianten.

Imorgon blir det nog en middag & några öl på Bakfickan för att fira att Andreas äntligen har semester... 5 veckor dessutom.
Kram kram på er.

1 kommentar:

Jen sa...

Halloj!

Vilka fina barstolar, de skulle passa fin fint även hemma hos oss. Vart har du köpt dem, och för hur mycket?

Ha det gott! / Jen