söndag 27 mars 2011

Några måsten...




1. Parfym D&G 2. Värmeskydd L´Oreal 3. Elizabeth Arden läppstift/glans spf 15 4. Lancôme Facernes Longue Tenue Concealer 5. Max Factor puder 6. .Färg Makeup creme 7. Elizabeth Arden 24h återfuktande kräm

Hej!

Eftersom vi snart flyttar är mitt hem varken inspirerande eller välstädat just nu så jag struntar i att visa er några fulbilder därifrån i dag utan tänkte att vi går igenom min sminkväska lite istället.

Dessa produkter klarar jag mig inte utan.
Elizabeth Arden cremen är dock helt ny, & förhoppningsvis blir den också en favorit. Jag är en riktig torrboll på vintern & utan återfuktande creme skulle mitt ansikte lossna.

Om jag bara skulle få välja en av dessa produkter så skulle det utan tvekan bli .Färg Makeup cremen. På ett kick trollar den bort röda märken, fläckar & annat fult man inte vill ska synas i ansiktet. Jag har färgerna Nougat & Caramel & dessa två blandar jag ihop till perfekt nyans för just min hy. Lite ljusare på vintern & lite mörkare på sommaren.


Att tänka på är att man aldrig stoppar sina fingrar direkt i burken utan använder en lite spatel att ta upp cremen med & blandar ut den på exempelvis en liten kakelplatta eller en liten assiett.
På så vis får den mycket längre hållbarhet.

På bilden hittar ni ingen Mascara, den finns så klart med i väskan, men jag byter ofta märke & har inte riktigt hittat någon som jag älskar! Jag letar vidare!

Tipsa gärna om era favoriter i sminkväskan.

Kramar

3 kommentarer:

Freja sa...

Jag använder kallpressad mandelolja som sminkborttagning, fungerar jättebra och sedan smörjer jag med vetegroddsolja också den kallpressad. Jag har haft väldigt mycket finnar på senare tid, men med vetegroddsoljan så har de läkt jättefint och hyn är åter smidig och mjuk. Och torr blir man inte. :)

Camilla med C sa...

Hej!
Jag säljer Mary Kay's hudvårdsprodukter och kan rekomendera deras mascara!!! Den är faktiskt den bästa jag provat och jag har provat mååååånga =)
Den kostar 200:- om du är intresserad...
Kram, Camilla

Marits vita skrin sa...

Hej Emma.

Hur är det med dig, läste lite på fb.

Du år jätte gärna höra av dig om den där länken. Såg att Julia skrivit efter dig att hon också ville veta hur man skulle göra.

Kram kram