söndag 14 november 2010

Mumsiga baränger




Mumsiga Maränger.

Hej på er alla i vårt vita vinterland.

Visst är det mysigt när snön faller & man får gå ut & leka med barnen.

I helgen var vi ut hela familjen & plockade lingonris, mossa & nallade oss några dikesgranar!
Vi passade på innan snön.

Det var riktigt mysigt där vi satt i skogen med vår varma choklad & hörde hackspetten hacka i ett träd i närheten...
... Ja riktigt trevligt ända tills jag klev ner ända till knät nästan i någon hålighet & fastnade så jag inte tog mig loss. Jag var mest orolig över att jag aldrig mer skulle få upp mina älskade Ilse Jacobsen stövlar! *Fniss*

Återigen fick Andreas anledning att skratta åt sin inte så Graciösa fru!!!
Mitt plurr i sjön på en av våra första dater får jag fortfarande äta upp! Men jag bröt ju isen den gången i alla fall!

På tal om något helt annat.
I går tog jag & Hugo en riktigt mamma Hugo- dag tillsammans & Hugo fick välja vad vi skulle göra. Valet föll på bakning.

Det blev "Baränger" som Hugo säger! Turkosa fluffiga saker.

Med lite glass & nougatsås till dessa så är de himmelska.

Kramar

3 kommentarer:

Drömblomma sa...

Mysigt så länge barnen vill göra något tillsammans med en. Tiden går så fort. Numera smälls dörren igen framför näsan på en och man får jobba hårt för att få en sur tonårings uppmärksamhet :)/Kram Lena

Det Vita Drömhuset sa...

Så allt gick bra med stöveln?
Baka med barnen är mysigt, imorgon blir det muffinsbak hos mig!

Kram Åse

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka goda härliga baränger!!!

Och vilken kreativ tjej du är, med allt!!! Mari.