torsdag 4 november 2010

Loppisfynd







Underbara Hugo!

Hej på er.

I dag är jag hemma med Hugo. Vi pysslar, pärlplattar & myser i soffan. Helt underbart.

I helgen var hela familjen till en stor loppis & strosade lite. Jag muttrade lite över vilka överpriser folk försöker ta ut & lät flera underbara saker stå bara pga priset!

På väg hem tomhänta slängde jag en blick bland kläderna, vilket jag aldrig brukar göra & där stod den...

Den fula guldpläterade lampan, med underbar stor potential.

Efter lite vitfärg ser den ut så här nu! Visst vart den fin? Perfekt att ha i min lilla hörna där jag brukar sitta & läsa alla inredningstidningar!

Gissa vad jag fick ge för den? 50 spänn, nästan gratis.

På tal om nåt helt annat! Julen! Åh vad jag längtar efter julen. Men jag är en av dem som inte börjar julpynta tidigt. Jag plockar fram ljusstakarna i fönstret till 1:a advent & resten några dagar innan jul.

Nån julgrupp & några hyacinter kan det komma fram lite tidigare dock, de är ju så vackra!

Men julshoppa! Det gör jag redan nu & stoppar in i skåp!

Kramar Emma

3 kommentarer:

Lizas Lantliv sa...

Va snygg den blev vit!
Loppis är ju så kul!

Mvh Liza

Marita sa...

Vilken superfin lampa!! Det roliga är att jag troligen inte skulle ha tittat på den alls i ursprungligt skick, men vit är den ju perfekt!! Skulle passa perfekt hemma hos mig! ;-D
kram Marita

Vit dröm sa...

Jättefin lampa! Tur att du kikadein bland kläderna ;) Längtar också till julen, men "bara" 3 veckor kvar till advent nu...!:)
Trevlig helg!
Kram Anna