lördag 20 november 2010

Julbrädor





Tänk om en vecka är det 1:a advent! Vad mysigt det ska bli att få sätta upp adventsljusstakarna i fönstren & göra en grupp med fyra ljus & få tända det första.

Jag har sett en fin grej på Önkehuset här i Borlänge som jag gärna vill ha, så jag hoppas den finns kvar!

På bilderna kan ni se några av de brädor jag gjort åt en butik. De hittar du här. Det finns en webbutik men jag vet inte om mina brädor kommer säljas där, men håll utkik.

Jag vet att ni är många som vill ha brädor & jag ska försöka få tiden att räcka till att göra några brädor med lite jultema. Jag kommer lägga ut dem här på bloggen, så får det blir först till kvarn!

Hoppas även på att hinna ta lite personliga beställningar.

Förresten så har jag inget internet, så inläggen duggar inte tätt här. Jag ska försöka lösa det idag men leverantören är lite seg tyvärr.

Nu ska jag göra mig klar för att åka på Stabergs julmarknad! Ska bli riktigt mysigt.

Kramar på er

15 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! Åh jag skulle vilja ha den brädan med här bor bara snälla barn :-) så fin!! Vad tar du för den??

Huset i bullerbacken sa...

Hojta till sen Emma när du är redo för beställningar, har en hel del uppdrag åt dig :)

Ha det så bra!
Kram

allt och inget sa...

Ååå vad spännande att dina brädor säljs i väsby. Då ska jag leta rätt på den butiken nästa helg när jag är i väsby.

Jensan71 sa...

Samma här! En sådan bräda skulle jag vilja ha!

Anonym sa...

Ännu en till som nallat från YLVA SKARP....

Urtrist!

Nilla sa...

Jag är så nyfiken på "typsnittet" du använder. Vad kan det heta ?
Det krumiluriga, skrivstiliga ?
Nån som vet ?

Ha de bäst !!
Nilla

Emmas idéer sa...

ANONYM:

Jajjemänsan det kan du skriva upp!
& din anonyma kommentar rinner av mig som vatten på en gås.

Jihoooo vad jag är duktig på att texta & inte du eftersom avundsjukan lyser rakt igenom!!!

ANNA sa...

HÄRLIGT SVAR EMMA! YOU GO GIRL!!!

PUSS ANNA

Nilla sa...

Hej Emma

Tack för svaret på min blogg.
Jag tycker du är mycket duktig på att texta.
Jättefina brädor.

Trist med tråkiga kommentarer.

Ha de bäst !!
Nilla

Anonym sa...

Emma:
Absolut, du är händig och duktig på det du gör och betydligt duktigare än vad jag är :/

Och att jag gömmer mig bakom "anonym" kan jag ändra på om du vill, kan ge dig ett flicknamn och ort i Sverige.

Men det jag fortfarande INTE begriper är hur du kan ta emot beröm och SÄLJA dessa skyltar när det rakt av är kopia av Skarps typsnitt..?? Jag begriper det INTE!

Anledningen till varför jag reagerar starkt är för att jag och så många andra betalar en hel del för just hennes brädor och när det kommer ut kopior på detta sätt så känns det tråkigt, inte bara för Ylva utan även för oss- hennes kunder.

Ta dig en funderare på vad du håller på med!

Emmas idéer sa...

Så länge jag skriver mina brädor på FRI HAND (vilket de flesta INTE gör) tänker jag inte ha dåligt samvete om butiker eller personer som inte får handla av Ylva (pga att hon ej har tid) köper av mig istället.

Låt var och en göra sitt val.
Alla kanske inte har råd att lägga 450 kr på en God Jul bräda när jag tar 150 för den. Men vill kanske gärna ha en bräda ändå!

Nån måste ju vara först! Ta bara cykeln, det finns väl tusen olika märken nu? Vem var först & varför köper inte alla det märket? Kan priset ha någon orsak?

Suckar över den svenska avundsjukan!

Lägger nu ner denna diskusion & kommer inte fortsätta publicera dina anonyma inlägg.

Vill du säga mig något mer nertryckande kan du gärna maila.

//Emma

Johanna sa...

men guuuuuud !!!
På dom Emma, På dom !!

Gillar ditt svar till anonym,
Fortsätt skriv som aldrig förr !

LÖÖÖV you plankjobb ;)

KRAM

Anonym sa...

Du är otroligt duktig Emma och det är inte alls fel att hämta inspiration från alla håll :)
Fortsätt gör din sak för det gör du bra.

Stor Kram

Lotta

Emmas idéer sa...

Tack snälla Lotta!

Anonym sa...

Men orka, jag håller med dig.. Det spelar väl ingen roll om du skriver dina brädor själv var du tar inspirationen ifrån. Allt är ju en kopia idag o det e väl skitkul att folk gör sina egna saker o inte köper från Kina.
Jag gör oxå brädor, fotar med telefonen i butiker o hem o skriver.
Man gör väl som man själv tycker!!!

Det är bra med många på marknaden så att det inte blir otroliga överpriser som 450 kr plankan är!!!

Kör hårt Emma