måndag 7 juni 2010

Sommarminnen





I helgen har vi skapat oss några sommarminnen. Vi har haft en underbar helg på Parken Zoo.
Karuseller, apor & lek har stått på schemat i dagarna tre.

Jag visar er några guldkorn nästa gång.

I dag visar jag åter igen keramik, jag börjar bli tjatig, men i brist på idéer så får det bli så här.

Dessa kaffemuggar hade jag två av sedan tidigare, men passade på att köpa två till när de var på rea...

På hyllan i köket huserar dem tillsammans med den fina termosen, en bräda, ett zinkhus & lite annat smått & gott.

Skåpet är efter min mormor, både jag & mamma har haft det som lekskåp åt våra dockor ( i alla fall jag, men jag tror mamma hade det också) & nu får det stå i mitt kök, köket som en gång var mormors kök!

Jag tänker ofta på mormor & morfar när jag går runt här i deras gamla lägenhet.
Mormor som alltid satt & tittade ut genom köksfönstret eller morfar som satt & kollade på Tv i sin fåtölj.

Tänk att jag snart gifter mig, & de fick inte vara med & se.

När jag bodde i Göteborg kom mamma & moster ner en helg för att hälsa på mig. På lördagen sa jag till mamma:

- Tänk när jag gifter mig, vad kul att mormor får vara med & se mig.

- Ja, men du ska inte vara så säker på att mormor lever då. Hon är ju gammal Emma. Jag var 23 år så hon tänkte väl att det skulle dröja många år till innan jag gifte mig.

Dagen efter dog min lilla älskade mormor...

Mormor som aldrig fick se mitt underbara barn, men det fick däremot min morfar & han lyste alltid upp & såg så glad ut när han träffade Hugo fast han var väldigt sjuk.

Pussar på er.

9 kommentarer:

Vita Novum sa...

Jag är övertygad om att mormor och morfar blickar ner från himlen och ser dig, Andreas och Hugo varenda dag! <3

Puss på dig hjärtat!

Johanna sa...

Emma! var har du fyndat dessa söta muggar med mums, smak?! Finns de på vindsverkstan i Mora?! Ha en bra dag./ Johanna

Johanna sa...

Emma! var har du fyndat desssa söta muggar med smak, mums?! Finns de på vindsverkstaden i Mora?! ha en bra dag / Johanna

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Ja det är tungt att förlora någon nära. Men du får tänka att de finns i vndarna, i solens strålar som lyser på dig och din familj varje dag. Jättefin bild och vilka underbara muggar det där är. Sänder en stor kram till dig.

Anonym sa...

Fina muggar o fint med gamla fina minnen, de glädjer sig säkert åt ditt bröllop ;-)

Kram/Mira

Annelie Johnsson sa...

Vet precis vad du menar, min älskade mormor fick inte heller se vare sig mitt bröllop, eller när vi fick vår son- och det fattas mig på nåt vis. Men jag hoppas hon ser ner från sin himmel med sitt varma leende och är med på sitt vis ändå...

Kram

Drömblomma sa...

Hej! Vad kul att du hittade min blogg och tack för din fina kommentar. Jag tittar in på din mysiga blogg ofta, men jag är dålig på att lämna kommentarer. Jag lovar att skärpa mig. Ha det gott!/Lena

Bella sa...

Hej hej!
Äntligen helg! Så skönt :)

Måste fråga, visst var det jag som vann överkastet? Eller har det blivit något fel :)?

Mvh/ Gabriella

Marita sa...

Du har så fint på din hylla och i det lilla skåpet!
Visst är det sorgligt när människor man håller av inte hinner få uppleva ens barn...min pappa hann aldrig få träffa något av mina barn. Det känns tungt...Jag vet att de skulle ha avgudat honom då han var en riktigt härlig spillevink!! Hade alltid lätt till bus och skratt samtidigt som han var en väldigt trygg famn... Men jag tror att där våra kära befinner sig nu kan de se vad som händer i våra liv, så de har nog full koll, tror jag i alla fall!
kram, Marita