onsdag 15 september 2010

Smakråd




Hemska bruna tapeten



Fönster med byggplast på!

Nu behöver jag jag hjälp!

Tänk er en solig underbar morgon! Fåglarna kvittrar, solen lyser utanför fönstret & trädens blad har börjat gulna lite. Du kliver upp & slänger på dig morgonrocken á la hemmafruarna & strosar glad i hågen ut i vardagrummet...

... & möts av den fulaste bruna tapet du kan tänka dig!!! Welcome to my life!

Nu är frågan. Ska jag tapetsera över den med samma ljusbeige tapet som resten av vardagsrummet ( som vi har kvar av) eller ska jag offra pengar på en ny fondvägg?

Grejen är att det är en hyreslägenhet, jag har betalat åtskilliga tusenlappar för renovering redan & vi tänker inte bo här superlänge till! Måla är inget alternativ för det får man inte.

Till råga på allt så har de plastat in alla mina fönster på framsidan. Ser inte ens ut lite grann & huset målar de fulorange!!! Må gud straffa er!!!

Nä nu ska jag bli glad igen! Tjolahopp

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade kört på samma beiga tapet som resten av rummet!
Enkelt som bas o passar alla..

Mvh Liza

Anonym sa...

Va duktig du är som skriver och grejar på bloggen, jag la ner min, hinner inte........baaaaaah för mkt nu.
Kram på dig//Jeanette

Kristina sa...

Psst... kika in på http://bettystorpliv.blogspot.com/ där har de en supersnygg tapet som nog hade passat bra hos dig! :)

Kram Kristina

Malin sa...

Tänkte först på en vit fondvägg (vit tapet med vitt mösnter), men insåg att det kanske inte matchar beige så bra? Annars finns ju snygga svarta fondväggar. Eller den beige tapeten med ett snyggt "väggtryck"?

Marita sa...

Jag tycker du ska sätta upp samma tapet på den väggen som på de övriga. Dina vita vackra möbler gör sig snyggt till den beiga tapeten.
Hur kan man komma på iden att måla huset orange??! Fick de färgen gratis från någon färgfabrik som har hittat ett gammalt lager med överbliven färg...hu! Eller är färgasvarig på företaget färgblind??
kram, Marita