lördag 7 november 2009

Vardagsrum











Idag visar jag några bilder på detaljer i mitt vardagsrum. Alla bilder är tyvärr tagna med mobilkamera så det är inte de bästa bilderna jag visar. Alla bilder är klickbara.

Några nya saker har fått flytta in. Bland annat en svart Sturehofskruka & de söta ljuskopparna (3:e bilden uppifrån till vänster) som formgivaren Anna-Karin gör. Besök gärna hennes vackra blogg här!

Jag valde två av hennes fina ljuskoppar som fick följa med mig hem, den ena gav jag till mamma & den andra behöll jag själv. På min står det längtar, & det är ju något jag gör varje dag.

På den översta bilden kan ni skymta den nya "fuskkaminen" jag köpt. Den ger oss faktiskt en riktig härlig känsla när vi tänder den. Kan man inte ha en egen kamin så får man göra så gott man kan!

Jag & Hugo drack varm choklad & myste framför "brasan" i torsdags kväll & vi båda tyckte det var riktigt mysigt.

Nu fattas bara några vedklabbar som ska ligga i korgen bredvid för att ytterliggare öka på känslan lite.

Ha en trevlig kväll.

Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar dina detaljer mycket... vill gärna se de andra rummen också.

Kram

marianaskeramik sa...

vilken fin textning du gjort hos norrgården!
ha de gott
marianaskeramik

Fröken Fräken sa...

Vad roligt att se helhetsbilder av hur det ser ut hemma hos dig - mysigt! Själv är jag lite dålig på att just fånga helheten, beror oftast på att det kanske inte är sååå välstädat i alla hörn utan fullt med pysselöar...

Ska åka till Sthlm igen på onsdag, jag hoppas verkligen att jag slipper förseningar då! För nu är jag shoppingsugen! Lät ju hemskt med bombhotad flygplats!