måndag 10 november 2008

Hugo vad är du?...

... en liten... griiisch... säger gullungen när man frågar!

Så vi bar iväg till Säter & Mig & Alice för att köpa en liten gris åt honom & lite smått & gott till mamma.




Lotta på Bråkmakargatans"grisbjörn" eller Bamsen som man också säger kommer från Maileg


Ole Prik sitter skönt på Hugos nya stol


Såld

God Jul bräda med Versaler Och kalligrafi kostar 150:- finns bara en så först till kvarn...


Idag blir det städa, handla brädor & bus med familjen då vi är lediga alla 3 för att mysa.

Kramar

16 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Älskar dina brädor Emma...men det vet du redan.
Kram Lotta

plingan sa...

Du, så fina skyltar du gör! Inte underligt att du har fullt upp!
Och dalahästarna tycker jag verkligen om!
Ha det!

Villa Carl Larsson sa...

Vilken mysig blogg, Emma!!! Jag har mailat dig :)

Jag länkar gärna hit också. Jag hälsar på dig snart igen.
Mvh Josefin

Pyssel och Trams sa...

Hej Emma! Jag måste be om ursäkt för att jag inte har svarat på dina kommentarer, men tydligen hade jag gjort så att jag behövde godkänna kommentarerna innan de publicerades...vilket jag inte hade en aning om! Haha! Smart man är då...
Men jag lägger till dig på min andra blogg nu iaf, så du borde få instruktioner på din mail. Och vill du fortfarande att jag ska virka bakelser till dig så går det jättebra, men jag såg att du hade köpt några söta av tyg för ett tag sen så du kanske har ångrat dig... Annars är det bara att höra av sig!=)
Jag har en tävling på G i min blogg nu så kika gärna in!
Krams Anna

Jeanette sa...

Hej Emma!
Vilken härlig skylt, superfin!!
Kram Jeanette

Två systrar sa...

Oj vad kul att vi hittade din blogg!! Vilka fina saker du gör! Fingertoppskänsla....Hos oss bor oxå många kaniner från Maileg!!! Ser fram emot att de mer.kram C & M

Vit Gladiolus sa...

Du har en fantastisk blogg, å jättefina bilder!
Kram Zinkbaljan

♥ Fyra årstider sa...

Hej Emma
Du får maila mig vad mina saker kostar och så betalar jag den 20:e.
Kram Lotta

Anonym sa...

hej emma!! vilken härlig blogg, och vilka underbara brädor :) äääälskar sådana, har en skarp kalligrafi bräda här hemma :) gillade tavlan du gjort till ett barn, med vikt och dylikt :)

skulle du kunna tänka dig att göra en tavla (rätt stor) där det står min och sambons namn och sedan lite om hur vi träffades?? spånar på en tavla till sovrummet :)

stor kram sara

Lina sa...

Hej!

Jag har precis hittat din blogg och vilka underbara brädor du gjort! Får man fråga vad typsnittet heter på din rubrik? Tycker det är så snyggt. Ha en bra dag! Säg till när du börjar producera brädor igen!!

kram Lina

Nettan sa...

Oj va mycket fint jag hittade här!! Mysig blogg och jätte mycket snygga kreativa grejor!! Kommer tillbaks!
Kram Nettan

Anonym sa...

Du är såå duktig. Den svarta GOD JUL förstår jag att den såldes på en gång, den var så fin. Jag vill gärna beställa något från dig men vet inte riktigt vad än. Jag återkommer. Har också köpt lite grisar från Maileg till jul, perfekt till vännernas små sötnosar och en till mig själv så klart också.

// Sofia, www.daggdroppe.bloggspace.se

Anonym sa...

hej! va kul om du kunde hjälpa oss, men hör av dig när du har tid över :)

kram sara

♥ Fyra årstider sa...

Hej Emma
Nu finns pengarna på ditt konto...längtar efter dina fina brädor. Vilken tur att jag hann beställa.
Kram Lotta

Tulipa sa...

Vilka brädor du gör!
Superfina!
Kram Tulipa

Mäjt sa...

Det är verkligen en kul hobby att hålla på med! Sen om man skulle få in någon ynka krona så gråter jag ju inte för det, men som sagt mer en rolig grej att sysselsätta sig med. Dina saker är så himla fina & mina "kalligrafier" är inte i klass med dina, för att inte tala om Ylva Skarps :) Mvh/Mäjt