fredag 11 november 2011

Höstburr





Renskinn Mio, Ljuslyktor Julias Vita drömmar & Norrgården inredning. Fina björkljuset från Åhléns & kuddar från Ikea.

Hej fredag!

Här hemma strosar vi fortfarande runt i pyjamas & har det mysigt!
Nu är höstens härliga färger ett minne blott & November är här. Dock tycker jag om November för jag är född denna månad så jag får ha kalas & får massa presenter. På tisdag fyller jag alltså 30 år!!! Gud så gammal jag har blivit. Det är tur man ser ut som 22 *ha ha*

Det är ganska svårt att få till det där härliga Amerikanska Country-myset i vardagsrummet som jag söker med det otroligt fina bastutaket vi har & sedan de vackra strukturtapeterna till det, men jag försöker.

Längst ner i hörnet där ni ser lampan & zinkhuset kommer vi öppna upp väggen in mot köket & ungefär där soffan står nu kommer det snart upp en murspis, vi ska få hämta den i morgon!

Jag längtar tills det är dags att renovera vardagsrummet & hallen, jag har redan bilden av hur det kommer se ut i huvudet.

Soffan ska bytas ut när det är klart till en Oxfordsoffa från Mio. Den vi har nu har sett sina bättre dagar & är skitful, men den är ju väldigt praktisk då vi har småbarn.

Dags att ta tag i städningen medan den lille sover & den store kollar på en film i sitt rum. I morgon kommer de första kalasgästerna.

Kramar & trevlig helg till er alla!

3 kommentarer:

Coolaannna sa...

Härligt att ha ett hus att renovera!
Spännande med murspisen.

Att ha barn och nya soffar är svårt. Jag har haft en skinnsoffa i alla år men nu är det dags när minstingarna är 11 år att byta till tyg. Kommer nog att sakna den och hur lätt det var att bara torka av. Man måste ju få låta barnen röra sig för vem är annars hemmet till för?!

Måste säga det igen att du har en sån himla mysig blogg. Brukar smyga in här ofta men är dålig på att kommentera. Det ska bli ändring på det nu!!

Ha en fin fredag! Anna

Marit sa...

Hörrdu.. 22 var det längesen du såg ut som.. hihi.. Vad var det som sa? 26?? Och JAG 22.. hihi

Kraaam

Modebyulle sa...

Gud vad mysigt du har det hemma och vilken fin blogg du har;) Kika gärna in på min blogg och titta på min fina byrå jag hittade på loppis och renoverade;) ha en fortsatt mysig kväll..