torsdag 16 december 2010

Försvarbart?






Eftersom jag som oftast har beslutsångest så gäller det att börja i tid med att göra stora val.
Säng är ett av dem!

Jag vet inte om jag tycker det är försvarbart att köpa en Juno-säng för över 8000 kr inkl madrass mot Brios säng för ca 4800 inkl madrassen.

Båda alternativen är relativt dyra sängar om man jämför med exempelvis Ikeas sängar, men jag vill inte ha en Ikea-säng.

Vilken tycker ni? Jag fullkomligt älskar Junon, men det är mycket pengar! Dock får man ju tänka på att det är en växasäng så den håller upp till ca 6 år.

Även Brion har avtagbara sidor.

Det negativa med brion är att det är spjälor på alla fyra sidor vilket jag inte direkt är överförtjust i.

Ja i vilket fall som helst så är det spara, spara, spara som gäller nu!

Kom gärna med förslag & synpunkter!

Ps Tack så hemskt mycket för alla gratulationer! Vi är så glada & jag mår något bättre efter en kur illamåendemedicin Ds

Kram Emma

21 kommentarer:

Huset i bullerbacken sa...

Grattis Emma!!! Vad kul med en till.
Skönt att du mår lite bättre, får hoppas det håller sig så.

Jag älskar ju Juno sängen.
Håller med om att den är dyr, men så kan du ju ha den ett tag oxå.
Om du skulle ha den i 6år så har du betalat 4:-/dag för den, då känns det inte så farligt ;)

Ha det så bra!

Kram Anna

annaslantliv sa...

Jag är en snålvarg så för mig är det otänkbart men så läste man vad Anna här ovanför tyckte och ja... då är det ju okej. Men man har den ju knappast så länge... ;-)
Men den är otroligt fin och ska det vara så ska det. Jag tror inte du blir nöjd med brion utan kommer bara att känna "varför la jag inte till mer och tog den andra!" för så är det ju när man hemskt gärna vill ha något. Då duger inte annat. Så kan du ska du köpa den. Den har ju säkert ett bra andra hands värde med.
Anna

dsign & inredning sa...

GRATTIS Emma va roligt med en till liten en! :) Glad jag är för er skull!
Jag älskar oxå den sängen och önskar att jag oxå hade råd till en men förstår dig helt och hållet, den är ju dyr men det lönar sig kanske i lägnden...
ha det fint och hoppas du mår bättre snart! Kram Lena

Anonym sa...

Åh grattis, vad kul!!! Jag gillar den översta sängen, kanske är det Juno? Den ä ju bara så mycket finare än brio tycker jag , MEN såklart dyr... men bra att man kan ha den så länge. Svårt val, men kanske ni kan hitta en begagnad om det vore ett alternativ?

Kram kram/Mira

Anna sa...

Vad skönt att du mår bättre.....Jag har på mina barn kört vanlig spjälsäng den första tiden o sen när dom ska byta satsat på gamla modeller av växasängar som jag målat vita. Charmigt tycker jag o mycket billigare =) Kram

Anonym sa...

Kan man köpa en soffa för 10' eller ett matsalsarrangemang för ungefär samma peng så kan man ju välja att lägga lite cash på en fin säng också.

Tänk på att Junon kan du sälja dyrt en dag medan Briosängen får du inte lika mycket för..

Maria

Lovilin sa...

Hej Emma!

Juno sängen är ju jättefin, men i dyraste laget. Men som nån annan skriver så kommer du ju jämföra alla sängar med denna.

Kram
Linda

Ps. Har du fått mitt mail?

Kriztin sa...

hej vännen min!!!

Jag håller på den översta =)

Hoppas du mår bättre nu, miss you!

Kraaaaaaaaaaaam

Marita sa...

Ja fy vad svårt.... Den dyra är ju makalöst fin!! Helt underbar!! Alternativet är ju också fin.... Om hjärtat ska välja blir det lyxsängen. Om förståndet ska välja skulle det nog bli en säng från IKEA. Allt eller inget liksom.... Lycka till med valet!
kram, Marita

Grodmamman sa...

Stort grattis till bebisen!:)
Tror inte att du blir nöjd om du inte köper Junon. Tänk på att det brukar vara ganska högt andrahandsvärde på den också.
Kram

Drömblomma sa...

Junon är helt klart ett strå vassare och den håller ju längre, då det är en växa säng. Blir kanske inte så dyrt om du väger kostnaden mot att du snart måste köpa ytterligare en säng när Brio sängen är urvuxen. Lycka till!/Kram Lena

Miss Linda sa...

Har du fått mina mail?

Mvh Linda

Anonym sa...

Hej Emma Och god jul till hela Familjen!! Hoppas verkligen att du mår bättre nu Och har kunnat njuta av julmaten:) själv vaknade jag För första ggn på evigheter utan illamående Och kunde njuta riktigt av frukosten:) massa julkramar från J.S

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilken härlig sida jag hittade till! Va mycket fint du har och vilka otroligt fina skyltar!

Tillsammans Hemma sa...

Hejsan.
Följer ditt sängdilemma och förstår att beslutet rent "pengamässigt" är svårt. Men tittar vi på utseéndet så är det väl ett lätt beslut - eller?????
Hittade en spännande sida på nätet som har liknande sängar - här kommer länken:
http://www.tant-gron.se/show_product_pictures.asp?artnr=2084

Lycka till med valet och jag ser fram emot lite bilder på den säng som den nya familjemedlemmen ska få sova gott i!
Ha det så bra från Loo!

Det vita dårhuset sa...

Grattis till tillökning!!
8000:-!!!! Jaa du, då ska man ha pengar om det ska bli försvarbart att lägga ut mer pengar på en futtig barnsäng än vad man gör på en vuxen säng!!
Vi är ju lika allihop i denna bloggvärld. VILL HA faktorn är stor men 8ooo för en liten barnsäng?!
För dom pengarna kan man göra myyycket roligt för istället med barnen. Något dom kommer minnas som stora.

Men men....har man pengar så skulle då inte jag tveka på den absolut snyggaste barnsängen på marknaden :)

Kram och lycka till!

Hanna sa...

Hej! Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se Där hittar du mina senaste shoppingfynd, fina bilder, diverse tankar osv.. Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Junon såklart om jag får välja.. Tror du ångrar dig
annars!?
Lycka till!
Malin

Anonym sa...

KÖP SÄNGEN! Om jag får en till nån gång, då ska jag köpa den!!!! Kramar Maria (Blanckens blivande)

Anonym sa...

Vi har Junosängen, och jag älskar den!! Lilltjejen är nu 2år, och vi kommer att ha den i många fler härliga år. Hon sover som en princessa! i sommras hittade jag en jätte fin gammal pall som står vi sängen så hon kan klättra i och ur. Sebra har jätte fina och tocka sängkanter som passar :) Lycka till

Sakletaren sa...

Har du ännu inte bestämt dig så kan du kolla min blogg där jag har en junosäng till salu (original och betydligt billigare än 8000:-).

Mvh Sakletaren