tisdag 30 mars 2010

Frågor & svar



Påskägg från Åhléns

Frågor & Svar

Oj oj vad ni har skickat frågor.

Anna-Lena, Caroline, Sofia mf undrar:

Vad använder du för pennor eller penslar när du målar dina brädor, vilket märke är det på pennorna om det är pennor?

Svar: Jag använder mig både av pennor & pensel till mina brädor. Det beror på vad jag ska göra för sorts bräda vad jag använder. Däremot kommer jag inte avslöja märket på mina pennor, det får förbli min hemlighet!

Jossan undrar o jag gör "hemma hos jobb" i hela Sverige eller bara i Dalarna?

Svar: Nej jag gör dem bara här i närheten av falun-Borlänge området. Jag har inte tid att åka runt i Sverige, då jag är ensam på veckorna när sambon jobbar borta. Även om det såklart hade vart roligt!

Klara undrar hur jag har råd att shoppa så mycket & hur mycket jag shoppar inredning för på en månad.

Svar: Jag säljer brädor & de pengarna går ofta till shopping. Jag tror jag skulle uppskatta det till att jag shoppar inredning för ca 5.000-7.000 kr i månaden, men det beror ju på om man köper något stort exempelvis, då blir det såklart mer.

Malin undrar hur det går till när jag säljer brädor till företag?

Svar: Jag har detta som hobbyverksamhet än så länge & deklarerar alla inkomster via denna i min deklaration. För att det ska räknas som hobbyverksamhet får man tjäna max 50.000 på ett år.

Lise undrar hur stor våran lägenhet är.

Svar: den är en 3:a på 66 kvm så den är jätteliten tyvärr.

Hanna undrar hur jag har kunnat lära mig & texta så bra

Svar: Jag gick för några år sedan en kalligrafikurs, sen är det öva öva öva som gäller. Jag har alltid vart intresserad av textning & har alltid haft ett intresse för olika handstiler.

Nina undrar varför jag skriver som Ylva Skarp

Svar: Enkelt svar, det är vackert! Men så länge jag skriver mina brädor på fri hand så tycker jag det är okej. Däremot tycker jag inte det är ok att "kalkera" av hennes text rakt av & sedan göra likadana brädor som vissa gör.

Det har verkligen ramlat in frågor & många var likadana, så jag har valt ut dessa så länge.
Hoppas ni alla är nöjda med era svar.

3 kommentarer:

Klara sa...

Bra inlägg det här.. tack för alla svar!!

Anonym sa...

*Duns*
Ramlade av stolen när jag läste summan du shoppar inredning för!
Trots bra löner skulle vi aldrig kunna lägga så mycket på inredning... Blir lite avis på dig ;)
Shoppa på och njut av allt du kan unna dig!
Kram Mia

Emmas idéer sa...

Mia:

Du behöver inte vara avis ett dugg för hade jag inte haft brädorna hade jag ALDRIG kunnat shoppa så mycket.

Jag lägger nästan alla brädpengar på inredning!

Å inte är jag ett dugg lyckligare för att jag shoppar heller .......