söndag 20 juli 2008

Auktionsfynd

I onsdags var jag på Auktion i Gräv. Solen sken & det spöregnade om vartannat, men ändå var det proppfullt med folk.
Jag hade kikat in en Sockerbolaget låda jag skulle bjuda på, men den var nästan sista utropet, så den väntade jag inte in.
Istället ropade jag in en trälåda med lock.

Andreas har målat den vit & sen har vi stoppat ner Hugos leksaker i den. Den "gömmer" hur många leksaker som helst.
Så här ser den ut efter första strykningen, & för tillfället har jag inte tid att måla klart den.





Jag har om ni minns en liten plåtskylt med texten No:1 som jag ska sätta på framsidan av lådan. Eller kanske Hugos vita H i plåt. Jag kan inte riktigt bestämma mig.

Andreas glömde tyvärr ta en före bild på den, men som han sa:

-Skriv att den såg ut så här fast i gammalt lortigt trä, med en gammalt text på där det stod 1906 !!!

Så jag gör väl det då!

Idag bokade vi hotell till Stockholm. Blir bara en natt för det var inte lätt att få Andreas att gå med på fler shoppingdagar i Stockholm. Nu hinner vi med Grönan, Skansen & lite shopping & ett besök på Barkarby Outlet för att shoppa på Polarn O Pyret till Hugo.

Har ni några tips på inredningsbutiker jag inte får missa i Stockholm?
Jag vet att Årstiden är ett måste, för där ska jag Äntligen inhandla mina rostiga bokstäver jag har tjatat om. E, A, H kommer det bli...

Förresten, medans jag skriver... Har ni några tips på text på mina brädor? Idétorkan håller i sig & det är trist att alltid skriva samma. Det lär man sig inget av.

Imorgon blir det lite fest. Vi är ett gäng tjejer som ska gå på midnattstravet på Romme.
Jag har letat kläder hur länge som helst, men inte hittat det rätta riktigt än.
Jag har köpte ett linne, men det känns bara inte 100.

Ska ladda batterierna i gamla kameran så jag kan ta lite foton, vem vet kanske vågar mig på att lägga ut några här. Det beror på hur snygga kläder jag hittar hi hi.

Nej nu ska jag in i badet. Känner mig riktigt lortig, då jag badat med Hugo i en plaskdamm här i stan.

Kram på er




3 kommentarer:

Anna sa...

Fin trälåda! Blev ju kanon att måla den vit! Vill också gå på auktion, men semestern är tyvärr över, så har ingen tid=( Tänkte dock försöka ta mig till tulavippan snart och spana lite... där kan man ju också fynda ibland! =) Tänkte höra igen om du kommit på vad fonten du använt i "emmas iddér" heter, har blivit riktigt kär i den, men hittar inte på den själv.
Hoppas ni får en trevlig kväll i Romme!
Kram Anna

Philura sa...

Super med en sån stor trälåda, sväljer en massa leksaker. Kul att se bilder från närområdet, det är så fint i Silvberg, näst yngsta dottern är döpt i den kyrkan. Kyrkan är speciell då den är 8-kantig.
Idétorka är inte kul, googla efter latinska uttryck med svensk översättning. Cogito betuder "tänk om" (ändra sitt tankemönster typ, om jag nu minns rätt), kan ju alltid skriva översättning på baksidan så folk vet vad det betyder*L*.

Ha det gott.

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Smart trälåda. Jag har letat länge efter en sockerbolaget låda, de är så fina, men jag får nöja med mig med en jag fick av en kompis där det står Tvål på. :) Hoppas allt är bra i värmen :)// Johanna